مجله

راهنمای انتخاب فرش اتاق کودک

راهنمای-انتخاب-فرش-اتاق-کودک

همانطور که می‌دانید کودکان دارای جسمی آسیب پذیر هستند و باید در محیطی شاد و راحت که سلامتی آنها را تضمین می‌کند، فعالیت کنند.

همچنین کودکان جنب و جوش زیادی دارند و مدام در حال رفت و آمد و بازی کردن روی فرش اتاق هستند. از طرف دیگر در سنین پایین به علت چهار دست و پا راه رفتن تمام پوست بدنشان با فرش در تماس است، به همین علت باید در انتخاب و خرید فرش اتاق کودک دقت بیشتری به خرج دهید.

در اینجا قصد داریم تمامی نکات لازم جهت انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید فرشی با‌کیفیت و مناسب برای اتاق کودک خود خریداری کنید.

نکات:

۱. نرمی و لطافت

یکی از مهمترین نکات هنگام خرید فرش اتاق کودکان این است که الیاف آن‌ها، جنس نرم و لطیفی داشته باشند تا به پوست کودکان آسیبی نرسد.

پوست کودکان بسیار ظریف و حساس است و در صورتی که جنس فرش مناسب نباشد، دچار مشکلات پوستی و حساسیت می‌شوند.

فرش‌هایی که با نخ اکریلیک و پلی پروپیلن هیت ست شده بافته می‌شوند بهترین انتخاب برای اتاق کودکان هستند.

۲. اندازه مناسب

اندازه متوسط اتاق خواب در کشور ایران 10 تا 15 متر مربع است. تخت‌ها (یا تخت خواب) به نقطه کانونی هر اتاق خواب تبدیل می‌شوند.

متداول‌ترین اشتباه این است که مردم در اغلب مواقع فرشی کوچکتر از آنچه که باید، تهیه می‌کنند، که ظاهر خوبی به فضا نمی‌دهد. فرش شما باید تا لبه مبلمان یا تخت را بپوشاند. در ارتباط با فرش بچگانه هم دقت کنید که باید دقیقاً تمامی گوشه و کنارها را بپوشاند تا خطری کودک را تهدید نکند.

به عنوان مثال، اگر میز مطالعه دارید فرش باید تا زیر صندلی و میز را بپوشاند. اما اگر می‌خواهید فرش کوچکتری بخرید نباید آن را در وسط خانه پهن کنید، بلکه باید گوشه‌ای را به آن اختصاص دهید.

نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟ خوب، خیلی ساده است تنها کاری که باید انجام دهید این است که ناحیه‌ای را که می‌خواهید فرش در آن قرار گیرد اندازه بگیرید.
(برای سفارش فرش سایز غیر استاندارد لطفا به پیج اینستاگرام فرش آوین مراجعه کنید .)

به این ترتیب، اندازه دقیق فرش را بدست خواهید آورد. پس حتما ابعاد فرش را اندازه بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

جمع و پهن کردن فرش مخصوصا با بچه‌ی کوچک کار آسانی نیست. پس چرا عاقل کند کاری، که باز آرد پشیمانی؟

۳. رنگ فرش اتاق کودک رنگ-فرش-اتاق-کودک

برای انتخاب درست فرش کودک فقط نباید به سلامت جسمی آنها توجه کرد زیرا فرش نه فقط بر سلامت جسم کودک بلکه بر روحیه کودکان نیز تاثیر بسیار زیادی دارد، از این جهت لازم است فرش‌هایی با رنگ‌های شاد و فانتزی برای اتاق کودکان انتخاب کنید.

رنگ‌های فانتزی سبب انتقال انرژی بیشتر به کودکان شده و رنگ‌های شاد نیز باعث افزایش حس شادی و لذت در کودکان می‌شوند.

استفاده از فرش‌هایی با طرح شلوغ و رنگ‌های شاد می‌تواند گزینه مناسبی باشد که علاوه بر حفظ رنگ شاد از ایجاد لکه بر روی آن نیز جلوگیری به عمل آورد.

اگر در اتاق کودک شما رنگ‌های بسیار درخشان و پررنگ به کار رفته است، به دنبال الگوها و رنگ‌هایی باشید که خنثی‌تر و مینیمال‌تر هستند. بدین صورت می‌توانید به زیبایی بصری کامل دست یابید.

۴. ضخامت فرش اتاق کودک

 

یکی از نکات مهمی که معتبرترین تولید کنندگان در بافت جدیدترین مدل‌های فرش کودک به آن توجه می‌کنند، ضخامت مناسب است.

لازم است فرش ضخامت مناسبی داشته باشد تا کودکان شما هنگام راه رفتن و یا بازی کردن بر روی آن احساس راحتی کنند. این ویژگی به خصوص برای کودکان نوپا که مدام زمین می‌خورند، اهمیت زیادی دارد.

همچنین توصیه می‌­شود که فرش اتاق کودک از نوع فرش‌­های شگی (پرز بلند) نباشد. زیرا این فرش‌­ها به دلیل ساختار خود به مرور زمان آلودگی زیادی در خود جمع می­‌کنند و شستشوی آن‌­ها مشکل است.

ضخامت-فرش-اتاق-کودک

۵. انتخاب یک شکل زیبا و کاربردیخرید فرش عروسکی طرح بچه رئیس

وقتی برای خرید فرش بچگانه اقدام می‌کنید خواهید دید که این فرش‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف در بازار موجودند. طیف گسترده‌ای از فرش‌های بچه‌گانه در بازار وجود دارد، از شکل مستطیلی یا دایره‌ای گرفته تا دونات، خرس، ابر، گل و … . داشتن فرش‌هایی با اشکال و اندازه‌های مختلف در اتاق به فرزندان شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به آموزش به آن‌ها در مورد اشکال و اشیا بیاموزند.

یکی از انواع جدیدترین فرش اتاق کودک فرش‌هایی با طرح کارتونی حیوانات هستند. فرش طرح حیوانات متنوع بوده و هیچ گاه تکراری نمی‌شوند.

فرش کودک دایناسور، فرش کودک دختر و سگ، فرش کودک فیل و موش اشاره کرد.

نکته پایانی

طرح‌­های دخترانه فرش­‌هایی هستند با رنگ­ صورتی، نارنجی و قرمز، در صورتیکه طرح‌­های پسرانه شامل ماشین، حیوانات و شخصیت­‌های کارتونی اکشن هستند و رنگ‌­های بکار رفته در آنها معمولا طیف آبی تا قهوه­‌ای دارند. با توجه به تحرک کودک، رنگ­‌های چرک انتخاب بهتری هستند، اما باید توجه کرد که شادابی اتاق کودک تحت تاثیر رنگ تیره فرش قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *